• Termékkategóriák
15 Sze

Az irodalomtanár – Pamflet (Rádiójáték 2 percben) (jelige: Aranysárkány, 16 éves)

 

Milyen a jó irodalomtanár?

Mit tanít és hogyan?

Az alapvető kérdés az az, hogy az irodalomtanár az irodalmat, azaz az írott kultúrát tanítsa, avagy egyszerűen az egész társadalom verbális kultúrkincsének szószólója legyen?

–  Szóval milyen is a jó irodalomtanár?

Teszik fel e kérdést gyerekek tucatjai maguknak valahányszor… Netán olyan, ha kérdést kap, akkor is világítson rá sokoldalúan a felmerülő problémákra? Arra a problémára is, amit ő saját magának fogalmaz meg, és hömpölygő „szófolyamként” zúdítsa rá hallgatóságára? Netán helyezze a kérdéskört különböző kulturális megvilágításokba? Esetleg egy felmerülő kósza kérdés még beleférhet? Vagy talán éppen ezután indulhat el egy nagy ívű és sok nézőpontot felvázoló, ékes magyarsággal megformált gondolatfüzér?

– Megtudható, ha az iskola folyosóján felteszünk az irodalomtanárnak egy egyszerű eldöntendő kérdést. Na, ha erre válaszként „szólavinát” indítunk el, ami magas erkölcsiséget is tartalmazó, esetenként irodalmi idézetekkel és persze hivatkozásokkal megtűzdelt, úgy érthető, hogy amint feltűnik a folyosón az első tanár rögtön bocsánatot kérve megszólalunk.-„Bocsánatot kérek Tanár úr!” közbeszólással – nekem mennem kell beszélni a matektanárommal és odább libbenünk.

Szerencsétlenségünkre ha ezen matektanár is egy filozófiai alkat akkor hasonlóan hosszú és az adott állításokat  terjedelmesen körüljárt érvrendszerrel alátámasztott válaszokat részesít előnyben.

– Magunkban persze már azon morfondírozunk, hogy a közben eltelt két órát ki fogja igazolni?

– Na, pontosan ez az a kérdés, amire már nincs válasz!

Loading...